17 mars 2008

När flingor faller

Lätta flingor faller från en grå, grå himmel. Gårdagen blir till ett värmande minne; då solen sken och jag fick en t r e timmar lång, härlig promenad med två tioåringar.

Längs ån strosade vi, matade fåglar, kastade macka och följde pinnars väg genom forsen. Vi såg krokus och scilla bryta upp genom multnande fjolårslöv och getingar som drack deras nektar. Vi klättrade i träd och lekte kull i Vindarnas grotta. Vi gick på museum och drack varm choklad och hela tiden fick jag följa med i deras val av stigar och resonemang...

Värdefull tid. Värdefullt liv.

Härligt att minnas en måndag i det grå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar promenad att minnas en ruskig måndag som denna! Jag känner mig bara degig, seg, trött och pestig. Är det måndag, vår, uterugget eller det faktum att jag bara "får" träffa sonen två dagar den här veckan för sen åker han till Kanarieholmarna?

Anonym sa...

Ja, såna dagar räcker länge...

Men visst fryser även jag idag! Köpte mig ett helt knippe knallgula ranunkler på lunchen. De stod där som små solar och bad om att få följa med hem.