9 mars 2008

Skön dag efter lördag

Morgonen efter en trevlig kväll på stan kryper jag upp i soffan med hela härliga tidningshögen och hör Cardigans "Erase and rewind" i Kleerups remix. Grym. Till skillnad från morgonteve med Lill-Babs och Kristin-dottern. Fan vad det är obehagligt med människor som är så upptagna av sig själva och sitt "performance" hela tiden?! Det var inte svårt att stänga av. En timmes promenad i det våta grå var ett bättre byte.

Och nu ska jag djupdyka i kofferten av bilder. Udda ramar ska få ett innehåll, liksom albumet jag ska ge min yngste son, med foton från hans 10-åriga liv. Förväntar mig sällskap av mitt emo-jag. Och många sentimentala tårar på såväl ut- som insida.

Hej söndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du får en mysig söndag med alla minnen i kofferten :-)

Anonym sa...

Tack, det var mysigt. Och pinsamt, roligt, ledsamt och starkt - omvartannat. Men jag kom inte ens halvvägs, så nu är hela arbetsrummet ockuperat av bilder och ramar och album att fortsätta med.
Hade en kollega långt tillbaka som varje år tog minst en semesterdag dedikerad till fotoklistring.

Kanske borde även jag.

Anonym sa...

räcker en menar du? :-)